ممنوعیت واردات خودرو های پاک نقض حقوق شهروندی است

حسین ‌زاده:
ممنوعیت واردات خودرو های پاک نقض حقوق شهروندی است
نایب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس،با بیان اینکه مسئولان باید شرایط ورود خودرو های پاک به کشور را فراهم کنند، گفت: با جلوگیری از ورود خودرو های پاک به کشور به طور یقین بخشی از کلان مردم از حقوق شهروندی خود محروم شده اند.
عبدالکریم حسین ‌زاده در گفت و گو با روابط عمومی پاکرو با بیان اینکه موضوع ساماندهی خودرو و آلایندگی هم در قانون هوای پاک وجود دارد،گفت: فرایند افزایش آلودگی‌ها در سال‌های گذشته به ویژه در کلانشهرها ایجاب می‌کند تا مسئولان در این زمینه شرایط را برای جایگزینی خودروهای پاک فراهم کنند.اما شاهد این هستیم که ورود خودرو های هیبریدی و برقی به کشور را سخت کرده اند.
وی ادامه داد: با جلوگیری از ورود خودرو های پاک به کشور به طور یقین بخشی از کلان مردم از حقوق شهروندی خود محروم شده اند.
نماینده مردم در مجلس دهم افزود: در زمستان با پدیده وارونگی هوا مواجه هستیم که وقتی با آلاینده‌های ناشی از خودروها ترکیب می‌شود شرایط را برای زندگی سخت می کند در این بین بحث سالم سازی هوا و از سوی دیگر سطح سرویس دهی و خدمات درون شهری می طلبد تا دولت راه ورود خودرو های پاک به کشور را تسهیل کند.
حسین زاده با اشاره به مخالفان ورود خودرو های هیبریدی و برقی به کشور، گفت: مجموعه های اداری و سازمان هایی که مخالف استفاده از خودرو های هیبرید و برقی هستند می توانند ابتدا این خودروها را در تمامی سیستم های حمل و نقل شهری و عمومی از جمله تاکسیرانی، اتوبوسرانی، مینی بوس ها مورد استفاده قرار دهند و در مرجله بعد وارد فضای خودرو های شخصی شوند.
نایب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس،اظهارداشت: متاسفانه تحت شرایطی تولید خودرو در کشور را به صورت انحصاری درآورده ایم و این انحصار داخلی امکان رقابت درون ساختاری را از خودرو سازان داخلی گرفته است.
وی ادامه داد: در حال حاضر خودرو سازان داخلی باهم برای تولید خودرو یی با کیفیت رقابت نمی کنند بلکه تمایلی به استفاده از تکنولوژی های روز دنیا نیز ندارندو این امر باعث شده است تا مردم از وجود خودرو های روز دنیا محروم شوند و این خود به نوعی نادیده گرفتن حقوق شهروندی است.
حسین زاده افزود: اگر خودروهای باکیفیت و با استاندارد های روز دنیا در کشور تولید و وارد شود به طور یقین خودرو سازان تکانی به خود خواهند داد. و شاید بتوان به کاهش آلودگی هوای شهرها و کلان شهرها امیدوار بود.

خودرو های هیبرید بهترین راه حل برای کاهش آلودگی هوا
مطلب قبل
ممنوعیت واردات خودرو های پاک نقض حقوق شهروندی است
مطلب بعد

یک پاسخ بگذارید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های لازم علامت دارند *